Vragenlijst Leerrecht pilots - uitstroom DEEL B (vraag 16-34)
Alleen voor intern gebruik!
Deze vragenlijst bestaat uit 2 delen (A en B) en is alleen bestemd voor zorg- en onderwijsspecialisten van MEE Rotterdam Rijnmond. Slechts een paar geselecteerde medewerkers krijgen een afschrift van elk ingevuld formulier.
Wij willen u eerst een aantal vragen stellen over uw kind.
1. Hoe heet uw kind? Deze vraag komt ook bij deel A voor. Uw antwoord wordt gebruikt om deel A aan deel B te koppelen.
6 + 6 =
*
2. Wat is de geboortedatum van uw kind?
De volgende vragen gaan over de opbrengsten van de deelname van uw kind aan de pilot. Ze zijn alleen bestemd voor ouders met wie al een startgesprek is gevoerd.
Andere ouders kunnen deze vragen overslaan.
16. Hoe gaat het sinds de deelname van uw kind aan de leerrechtpilot op met zijn / haar zelfredzaamheid/ zelfstandigheid?
Op het gebied van eten:
Is het veel slechter geworden
Is het een beetje slechter geworden
Is het hetzelfde gebleven
Is het een beetje beter geworden
Is het veel beter geworden
Weet niet / geen zicht op
Niet van toepassing
Op het gebied van aan- en uitkleden:
Is het veel slechter geworden
Is het een beetje slechter geworden
Is het hetzelfde gebleven
Is het een beetje beter geworden
Is het veel beter geworden
Weet niet / geen zicht op
Niet van toepassing
Op het gebied van zindelijkheid / toiletgebruik:
Is het veel slechter geworden
Is het een beetje slechter geworden
Is het hetzelfde gebleven
Is het een beetje beter geworden
Is het veel beter geworden
Weet niet / geen zicht op
Niet van toepassing
U kunt hieronder toelichten of aangeven of er op andere vlakken van zelfstandigheid/zelfredzaamheid nog bijzonderheden zijn.
17. Hoe gaat het sinds de deelname van uw kind aan de leerrechtpilot met het gedrag van uw kind op de volgende gebieden?
Het welbevinden:
Is veel slechter geworden
Is een beetje slechter geworden
Is hetzelfde gebleven
Is een beetje beter geworden
Is veel beter geworden
Weet niet / geen zicht op
Niet van toepassing
De aandachtsboog:
Is veel slechter geworden
Is een beetje slechter geworden
Is hetzelfde gebleven
Is een beetje beter geworden
Is veel beter geworden
Weet niet / geen zicht op
Niet van toepassing
Het energieniveau:
Is veel slechter geworden
Is een beetje slechter geworden
Is hetzelfde gebleven
Is een beetje beter geworden
Is veel beter geworden
Weet niet / geen zicht op
Niet van toepassing
Het slaapgedrag:
Is veel slechter geworden
Is een beetje slechter geworden
Is hetzelfde gebleven
Is een beetje beter geworden
Is veel beter geworden
Weet niet / geen zicht op
Niet van toepassing
De omgang met leeftijdsgenoten:
Is veel slechter geworden
Is een beetje slechter geworden
Is hetzelfde gebleven
Is een beetje beter geworden
Is veel beter geworden
Weet niet / geen zicht op
Niet van toepassing
Het vragen om hulp:
Is veel slechter geworden
Is een beetje slechter geworden
Is hetzelfde gebleven
Is een beetje beter geworden
Is veel beter geworden
Weet niet / geen zicht op
Niet van toepassing
U kunt hieronder toelichten of aangeven of er op andere vlakken van gedrag nog bijzonderheden zijn.
18. Hoe gaat het sinds de deelname van uw kind aan de leerrechtpilot op met zijn/ haar cognitieve ontwikkeling op de volgende gebieden?
Het praten:
Is veel slechter geworden
Is een beetje slechter geworden
Is hetzelfde gebleven
Is een beetje beter geworden
Is veel beter geworden
Weet niet / geen zicht op
Niet van toepassing
Het kennen van gebaren:
Is veel slechter geworden
Is een beetje slechter geworden
Is hetzelfde gebleven
Is een beetje beter geworden
Is veel beter geworden
Weet niet / geen zicht op
Niet van toepassing
Het gebruiken van andere uitdrukkingsvaardigheden:
Is veel slechter geworden
Is een beetje slechter geworden
Is hetzelfde gebleven
Is een beetje beter geworden
Is veel beter geworden
Weet niet / geen zicht op
Niet van toepassing
Het kennen van picto's:
Is veel slechter geworden
Is een beetje slechter geworden
Is hetzelfde gebleven
Is een beetje beter geworden
Is veel beter geworden
Weet niet / geen zicht op
Niet van toepassing
Het kennen van kleuren:
Is veel slechter geworden
Is een beetje slechter geworden
Is hetzelfde gebleven
Is een beetje beter geworden
Is veel beter geworden
Weet niet / geen zicht op
Niet van toepassing
Het kennen van letters:
Is veel slechter geworden
Is een beetje slechter geworden
Is hetzelfde gebleven
Is een beetje beter geworden
Is veel beter geworden
Weet niet / geen zicht op
Niet van toepassing
Het kennen van cijfers:
Is veel slechter geworden
Is een beetje slechter geworden
Is hetzelfde gebleven
Is een beetje beter geworden
Is veel beter geworden
Weet niet / geen zicht op
Niet van toepassing
Het schrijven:
Is veel slechter geworden
Is een beetje slechter geworden
Is hetzelfde gebleven
Is een beetje beter geworden
Is veel beter geworden
Weet niet / geen zicht op
Niet van toepassing
Het lezen:
Is veel slechter geworden
Is een beetje slechter geworden
Is hetzelfde gebleven
Is een beetje beter geworden
Is veel beter geworden
Weet niet / geen zicht op
Niet van toepassing
Het rekenen:
Is veel slechter geworden
Is een beetje slechter geworden
Is hetzelfde gebleven
Is een beetje beter geworden
Is veel beter geworden
Weet niet / geen zicht op
Niet van toepassing
Het uitvoeren van schoolse vaardigheden (op de beurt wachten, blijven zitten, etc)
Is veel slechter geworden
Is een beetje slechter geworden
Is hetzelfde gebleven
Is een beetje beter geworden
Is veel beter geworden
Weet niet / geen zicht op
Niet van toepassing
U kunt toelichten of aangeven of er nog andere cognitieve vaardigheden zijn waar u iets over wil melden.
Email
19. Heeft u nog verbetersuggesties voor de leerrechtpilots?
Nee
Ja, namelijk...
U kunt hier uw antwoord toelichten.
De volgende vragen gaan over de huidige situatie van uw kind.
20. Waar wordt uw kind tijdens schooltijd opgevangen? (U mag meerdere antwoorden kiezen).
Thuis
Bij bekenden (familie, vrienden)
Gastouderopvang
Reguliere kinderopvang
Kinderopvang Plus
Kinderdagcentrum (KDC)
Op een reguliere basisschool
Op een reguliere middelbare school
Op een school voor speciaal onderwijs
Op een school voor speciaal voortgezet onderwijs
Op een praktijkschool
Ergens anders, namelijk...
U kunt hier uw antwoord(en) toelichten.
21. Heeft uw kind nu een leerplichtontheffing en waarom?
Nee
Ja, tijdelijk
Ja, permanent
U kunt hier uw antwoord toelichten.
22. Sinds wanneer is uw kind gestart op de nieuwe locatie en/of nieuwe locaties? Geef a.u.b. de maand en het jaar aan waarin uw kind gestart is.
23. Hoe is de afweging tot start op een nieuwe locatie tot stand gekomen? (U mag meerdere antwoorden kiezen).
Op advies van het KDC
Op advies van school
Op advies van de leerplichtambtenaar
Op advies van de GGD-arts
Op advies van het CJG
Op advies van PPO
Op advies van Koers VO
Op eigen initatief
Anders, namelijk:
U kunt hier uw antwoord toelichten.
24. Indien er sprake is van een overstap naar onderwijs (regulier, sbo, pro, v(s)o), maakt uw kind gebruik van een onderwijszorgarrangement binnen de school?
25. Hoe is uw kind voorbereid op de overstap naar een nieuwe locatie? (U mag meerdere antwoorden kiezen).
Niet
We hebben thuis met mijn kind gesproken over de leerrechtpilot
Er is op school/het KDC met mijn kind gesproken over de pilot
Ik ben er met mijn kind op bezoek gegaan
Mijn kind heeft een keer 'proefgedraaid'in de klas/op de groep
Anders, namelijk:
U kunt hier uw antwoord toelichten.
26. Waarom is uw kind niet voorbereid op een overstap naar een nieuwe locatie? (U mag meerdere antwoorden kiezen).
Niet van toepassing
Dit was niet nodig omdat mijn kind op een vertrouwde locatie is gebleven
Dit was niet nodig omdat mijn kind bij bekende kinderen in de klas/op de groep is geplaatst
Dit is bewust niet gedaan omdat dit voor mijn kind meer onrust op zou leveren
Anders, namelijk:
U kunt hier uw antwoord toelichten.
27. Hoe tevreden bent u over hoe het wenproces in de klas/op de groep is verlopen?
Zeer tevreden
Tevreden
Neutraal
Ontevreden
Zeer ontevreden
Weet niet / geen zicht op
NIet van toepassing
Anders, namelijk:
U kunt hier uw antwoord toelichten.
28. Welke factoren zijn van invloed geweest op het wenproces van uw kind? (U mag meerdere antwoorden geven).
Geen
Het gedrag van mijn kind
De houding van mijn kind
De gehechtheid van mijn kind
De voorbereiding van het kind vanuit huis
De voorbereiding van het kind vanuit school/het KDC
De afstemming tussen school/het KDC en de pilot over de wijze waarop de professionals voor de klas moeten omgaan met mijn kind
De afstemming tussen school/het KDC en de pilot over de opbouw van het dagprogramma voor mijn kind
De afstemming tussen school/het KDC en de pilot over de inhoud van het dagprogramma voor mijn kind
Anders, namelijk:
U kunt hier uw antwoord toelichten.
29. Hoe gaat het na de deelname van uw kind aan de leerrechtpilot met zijn / haar zelfredzaamheid / zelfstandigheid?
Op het gebied van eten:
Is het veel slechter geworden
Is het een beetje slechter geworden
Is het hetzelfde gebleven
Is het een beetje beter geworden
Is het veel beter geworden
weet niet / geen zicht op
Niet van toepassing
Op het gebied van aan- en uitkleden:
Is het veel slechter geworden
Is het een beetje slechter geworden
Is het hetzelfde gebleven
Is het een beetje beter geworden
Is het veel beter geworden
weet niet / geen zicht op
Niet van toepassing
Op het gebied van zindelijkheid / toiletgebruik:
Is het veel slechter geworden
Is het een beetje slechter geworden
Is het hetzelfde gebleven
Is het een beetje beter geworden
Is het veel beter geworden
weet niet / geen zicht op
Niet van toepassing
U kunt hieronder toelichten of aangeven of er op andere vlakken van zelfstandigheid/zelfredzaamheid nog bijzonderheden zijn.
30. Hoe gaat het na de deelname van uw kind aan de leerrechtpilot met het gedrag van uw kind op de volgende gebieden?
Het welbevinden is:
Veel slechter geworden
Een beetje slechter geworden
Hetzelfde gebleven
Een beetje beter geworden
Veel beter geworden
Weet niet / geen zicht op
Niet van toepassing
De aandachtsboog is:
Veel slechter geworden
Een beetje slechter geworden
Hetzelfde gebleven
Een beetje beter geworden
Veel beter geworden
Weet niet / geen zicht op
Niet van toepassing
Het energieniveau is:
Veel slechter geworden
Een beetje slechter geworden
Hetzelfde gebleven
Een beetje beter geworden
Veel beter geworden
Weet niet / geen zicht op
Niet van toepassing
Het slaapgedrag is:
Veel slechter geworden
Een beetje slechter geworden
Hetzelfde gebleven
Een beetje beter geworden
Veel beter geworden
Weet niet / geen zicht op
Niet van toepassing
De omgang met leeftijdsgenoten is:
Veel slechter geworden
Een beetje slechter geworden
Hetzelfde gebleven
Een beetje beter geworden
Veel beter geworden
Weet niet / geen zicht op
Niet van toepassing
Het vragen om hulp is:
Veel slechter geworden
Een beetje slechter geworden
Hetzelfde gebleven
Een beetje beter geworden
Veel beter geworden
Weet niet / geen zicht op
Niet van toepassing
U kunt hieronder toelichten of aangeven of er op andere vlakken van gedrag nog bijzonderheden zijn.
31. Hoe gaat het sinds de deelname van uw kind aan de leerrechtpilot op met zijn/ haar cognitieve ontwikkeling op de volgende gebieden?
Het praten is:
Veel slechter geworden
Een beetje slechter geworden
Hetzelfde gebleven
Een beetje beter geworden
Veel beter geworden
Weet niet / geen zicht op
Niet van toepassing
Het kennen van gebaren is:
Veel slechter geworden
Een beetje slechter geworden
Hetzelfde gebleven
Een beetje beter geworden
Veel beter geworden
Weet niet / geen zicht op
Niet van toepassing
Het gebruiken van andere uitdrukkingsvaardigheden is:
Veel slechter geworden
Een beetje slechter geworden
Hetzelfde gebleven
Een beetje beter geworden
Veel beter geworden
Weet niet / geen zicht op
Niet van toepassing
Het kennen van picto's is:
Veel slechter geworden
Een beetje slechter geworden
Hetzelfde gebleven
Een beetje beter geworden
Veel beter geworden
Weet niet / geen zicht op
Niet van toepassing
Het kennen van kleuren is:
Veel slechter geworden
Een beetje slechter geworden
Hetzelfde gebleven
Een beetje beter geworden
Veel beter geworden
Weet niet / geen zicht op
Niet van toepassing
Het kennen van letters is:
Veel slechter geworden
Een beetje slechter geworden
Hetzelfde gebleven
Een beetje beter geworden
Veel beter geworden
Weet niet / geen zicht op
Niet van toepassing
Het kennen van cijfers is:
Veel slechter geworden
Een beetje slechter geworden
Hetzelfde gebleven
Een beetje beter geworden
Veel beter geworden
Weet niet / geen zicht op
Niet van toepassing
Het schrijven is:
Veel slechter geworden
Een beetje slechter geworden
Hetzelfde gebleven
Een beetje beter geworden
Veel beter geworden
Weet niet / geen zicht op
Niet van toepassing
Het lezen is:
Veel slechter geworden
Een beetje slechter geworden
Hetzelfde gebleven
Een beetje beter geworden
Veel beter geworden
Weet niet / geen zicht op
Niet van toepassing
Het rekenen is:
Veel slechter geworden
Een beetje slechter geworden
Hetzelfde gebleven
Een beetje beter geworden
Veel beter geworden
Weet niet / geen zicht op
Niet van toepassing
Het uitvoeren van schoolse vaardigheden (op de beurt wachten, blijven zitten, etc) is:
Veel slechter geworden
Een beetje slechter geworden
Hetzelfde gebleven
Een beetje beter geworden
Veel beter geworden
Weet niet / geen zicht op
Niet van toepassing
U kunt toelichten of aangeven of er nog andere cognitieve vaardigheden zijn waar u iets over wil melden.
32. Kunt u in een paar woorden omschrijven wat u hoopt voor de toekomst van uw kind?
33. Heeft u verbetersuggesties voor de leerrechtpilots?
Nee
Ja, namelijk:
Hier kunt u uw antwoord toelichten.
34. Hier kunt u overige opmerkingen plaatsen.
Boompjes 554
3011 XZ ROTTERDAM
Infolijn
010 282 11 11
(ma-vr 9-17 uur)
Secretariaat
010 282 11 44
secretariaat@meerotterdam.nl
Kantoor open ma. t/m vr. 9.00 - 17.00
Bereikbaarheidsinformatie
Volg ons:
Reageren
...