Vragenlijst Leerrecht pilots - uitstroom DEEL B (vraag 31-46)
Alleen voor intern gebruik!
Deze vragenlijst bestaat uit 2 delen (A en B) en is alleen bestemd voor zorg- en onderwijsspecialisten van MEE Rotterdam Rijnmond. Slechts een paar geselecteerde medewerkers krijgen een afschrift van elk ingevuld formulier.
Wij willen u eerst een aantal vragen stellen over uw kind.
3 + 7 =
*
Email
1. Hoe heet uw kind? Deze vraag komt ook bij deel A voor. Wordt gebruikt om de delen aan elkaar te koppelen.
2. Wat is de geboortedatum van uw kind? Ook dit is een controleveld voor deel A.
De volgende vragen gaan over de opbrengsten van de deelname van uw kind aan de pilot. Ze zijn alleen bestemd voor ouders met wie al een startgesprek is gevoerd.
Andere ouders kunnen deze vragen overslaan.
31. Hoe gaat het sinds de deelname van uw kind aan de pilot met haar/zijn zelfredzaamheid/zelfstandigheid op het gebied van... (De vraag overslaan als die niet van toepassing is)
veel slechter geworden
een beetje slechter geworden
hetzelfde gebleven
een beetje beter geworden
veel beter geworden
Eten
Aan/uitkleden
Zindelijkheid / wc gebruik
Ad 31. U kunt hieronder toelichten of aangeven of er op andere vlakken van zelfstandigheid/zelfredzaamheid nog bijzonderheden zijn.
32. Hoe gaat het met het gedrag van uw kind sinds de deelname aan de pilot?
veel slechter geworden
een beetje slechter geworden
hetzelfde gebleven
een beetje beter geworden
veel beter geworden
Het welbevinden is
De aandachtsboog is
Het energieniveau is
Het slaapgedrag is
De omgang met leeftijdsgenoten is
Het vragen om hulp is
Ad 32. U kunt hieronder toelichten of aangeven of er op andere vlakken van gedrag nog bijzonderheden zijn.
33. Hoe gaat het met de cognitieve ontwikkeling van uw kind sinds de deelname aan de pilot op de volgende gebieden:
veel slechter geworden
een beetje slechter geworden
hetzelfde gebleven
een beetje beter geworden
veel beter geworden
Het praten
Het kennen van gebaren
Anderen uitdrukkingsvaardigheden
Het kennen van picto's
Het kennen van kleuren
Het kennen van letters
Het kennen van cijfers
Het schrijven
Het lezen
Het rekenen
Het uitvoeren van schoolse vaardigheden (bijv. op beurt wachten, blijven zitten..)
Ad 33. U kunt toelichten of aangeven of er nog andere cognitieve vaardigheden zijn waar u iets over wil melden?
34. Heeft u nog verbetersuggesties voor de leerrechtpilots?
Nee
Ja, namelijk...
Ad 34. U kunt hier uw gekozen antwoord toelichten.
De volgende vragen gaan over de huidige situatie van uw kind.
35. Waar wordt uw kind tijdens schooltijd opgevangen? (U mag meerdere antwoorden kiezen).
Thuis
Bij bekenden (familie, vrienden)
Gastouderopvang
Reguliere kinderopvang
Kinderopvang Plus
Kinderdagcentrum (KDC)
Op een reguliere basisschool
Op een reguliere middelbare school
Op een school voor speciaal onderwijs
Op een school voor speciaal voortgezet onderwijs
Op een praktijkschool
Ergens anders, namelijk...
Ad 35. U kunt hier uw gekozen antwoord(en) toelichten.
36. Heeft uw kind nu een leerplichtontheffing en waarom?
Nee
Ja, tijdelijk
Ja, permanent
Ad 36. U kunt hieronder uw gekozen antwoord toelichten.
37. Sinds wanneer is uw kind gestart op de nieuwe locatie en/of nieuwe locaties? Geef a.u.b. de maand en het jaar aan waarin uw kind gestart is.
38. Hoe is de afweging tot start op een nieuwe locatie tot stand gekomen? (U mag meerdere antwoorden kiezen).
Op advies van het KDC
Op advies van school
Op advies van de leerplichtambtenaar
Op advies van de GGD-arts
Op advies van het CJG
Op advies van PPO
Op advies van Koers VO
Op eigen initatief
Anders, namelijk:
Ad 38. U kunt hieronder uw gekozen antwoord toelichten.
39. Indien er sprake is van een overstap naar onderwijs (regulier, sbo, pro, v(s)o), maakt uw kind gebruik van een onderwijszorgarrangement binnen de school?
40. Hoe is uw kind voorbereid op de overstap naar een nieuwe locatie? (U mag meerdere antwoorden kiezen).
Niet
We hebben thuis met mijn kind gesproken over de leerrechtpilot
Er is op school/het KDC met mijn kind gesproken over de pilot
Ik ben er met mijn kind op bezoek gegaan
Mijn kind heeft een keer 'proefgedraaid'in de klas/op de groep
Anders, namelijk:
Ad 40. U kunt hieronder uw gekozen antwoord toelichten.
41. Waarom is uw kind niet voorbereid op een overstap naar een nieuwe locatie? (U mag meerdere antwoorden kiezen).
Niet van toepassing
Dit was niet nodig omdat mijn kind op een vertrouwde locatie is gebleven
Dit was niet nodig omdat mijn kind bij bekende kinderen in de klas/op de groep is geplaatst
Dit is bewust niet gedaan omdat dit voor mijn kind meer onrust op zou leveren
Anders, namelijk:
Ad 41. U kunt hieronder uw gekozen antwoord toelichten.
42. Hoe tevreden bent u over hoe het wenproces in de klas/op de groep is verlopen?
Zeer tevreden
Tevreden
Neutraal
Ontevreden
Zeer ontevreden
Weet niet / geen zicht op
NIet van toepassing
Anders, namelijk:
Ad 42. U kunt hieronder uw gekozen antwoord toelichten.
43. Welke factoren zijn van invloed geweest op het wenproces van uw kind? (U mag meerdere antwoorden geven).
Geen
Het gedrag van mijn kind
De houding van mijn kind
De gehechtheid van mijn kind
De voorbereiding van het kind vanuit huis
De voorbereiding van het kind vanuit school/het KDC
De afstemming tussen school/het KDC en de pilot over de wijze waarop de professionals voor de klas moeten omgaan met mijn kind
De afstemming tussen school/het KDC en de pilot over de opbouw van het dagprogramma voor mijn kind
De afstemming tussen school/het KDC en de pilot over de inhoud van het dagprogramma voor mijn kind
Anders, namelijk:
Ad 43. U kunt hieronder uw gekozen antwoord toelichten.
44. Hoe gaat het na de deelname van uw kind aan de pilot met haar/zijn zelfredzaamheid/zelfstandigheid op het gebied van... (De vraag overslaan als die niet van toepassing is)
veel slechter geworden
een beetje slechter geworden
hetzelfde gebleven
een beetje beter geworden
veel beter geworden
Eten
Aan/uitkleden
Zindelijkheid / wc gebruik
Ad 44. U kunt hieronder toelichten of aangeven of er op andere vlakken van zelfstandigheid/zelfredzaamheid nog bijzonderheden zijn.
45. Hoe gaat het met het gedrag van uw kind na de deelname aan de pilot op de volgende gebieden:
veel slechter geworden
een beetje slechter geworden
hetzelfde gebleven
een beetje beter geworden
veel beter geworden
Het welbevinden is
De aandachtsboog is
Het energieniveau is
Het slaapgedrag is
De omgang met leeftijdsgenoten is
Het vragen om hulp is
Ad 45. U kunt hieronder toelichten of aangeven of er op andere vlakken van gedrag nog bijzonderheden zijn.
46. Hoe gaat het met de cognitieve ontwikkeling van uw kind na de deelname aan de pilot op de volgende gebieden:
veel slechter geworden
een beetje slechter geworden
hetzelfde gebleven
een beetje beter geworden
veel beter geworden
Het praten
Het kennen van gebaren
Anderen uitdrukkingsvaardigheden
Het kennen van picto's
Het kennen van kleuren
Het kennen van letters
Het kennen van cijfers
Het schrijven
Het lezen
Het rekenen
Het uitvoeren van schoolse vaardigheden (bijv. op beurt wachten, blijven zitten..)
Ad 46. U kunt toelichten of aangeven of er nog andere cognitieve vaardigheden zijn waar u iets over wil melden?
Boompjes 554
3011 XZ ROTTERDAM
Infolijn
010 282 11 11
(ma-vr 9-17 uur)
Secretariaat
010 282 11 44
secretariaat@meerotterdam.nl
Kantoor open ma. t/m vr. 9.00 - 17.00
Bereikbaarheidsinformatie
Volg ons:
Reageren
...